الأحد 2 أكتوبر 2022 08:19 صـ
الأيام

    سوشيال ميديا

    الإعلامي أحمد سالم يفتح النار على المجتمع المصري: شاهد

    الإعلامي أحمد سالم
    الإعلامي أحمد سالم

    نشر الإعلامي أحمد سالم، بوست عبر صفحته الرسمية والخاصة على موقع التواصل الاجتماعي، اليوم السبت الموافق 29 من شهر يناير 2022، هاجم فيه المجتمع المصري، وما يحدث من إهانات للفنانات والتعاطف مع بعض المتحرشين وبعض الأشياء المضادة للفطرة التي تحدث مؤخرًا.

    وكتب الإعلامي أحمد سالم قائلا:

    البوست الأول.. ممثلة شابة اخطأت في قضية أخلاقية شهيرة و نالت عقابها و بتحاول تبدأ حياتها من جديد بس كل ما تنزل صورة تنهال عليها اللعنات و الإهانات و كأن مفيش حد في الدنيا غلط غيرها، لو اتكلمت عن الفن واتصورت يدخل الوعاظ من السرسجية ينصحوها بالتوبة ويقولولها اتق الله رغم ان ده شغلها ومصدر رزقها الوحيد،

    لو كتبت دعاء او آية قرآنية تدعم بها نفسيتها المنهارة ،تنهال عليها الاتهامات و السخرية من نوعية يا واد يا مؤمن!!!!

    البوست الثاني.. ممثلة شهيرة قابلت ممثل عالمي و قعدت في الكرسي اللي جنبه و اتصورت صورة عادية جدا، فتنهال عليها التعليقات اللي بتخوض في عرضها و تتهم جوزها الفنان المحترم الأصيل جدا مع أصدقائه بالدياثة وقلة النخوة ولا كأنها اتصورت مع النجم في مكان خاص مش في مكان عام قدام الناس كلها ،دون مراعاة انها أم لبنات ممكن تجرح مشاعرهن الكلمات الرخيصة دي.

    البوست الثالث.. رجل متزوج و لكنه تح رش بطفلة صغيرة و تم تصويره بالكاميرات و معظم التعليقات بتطالب بالستر عليه حفاظا علي استقرار أسرته.

    البوست الرابع.. بنت صورت شاب بيتحرش بها جسديا و بتطالب بحقها لكن التعليقات كلها من نوعية شوفي انتي لابسة ايه وايه اللي وداكي هناك!!!

    تخيلوا بقي اننا عايشين مع هذا المجتمع المريض والمصيبة ان ٩٠% من هؤلاء المرضي متخيلين و مقتنعين تماما انهم ماشيين بما يرضي الله و مسؤولين عن إصلاح أخلاق الكرة الأرضية و الكور اللي حواليها كمان !!!!

    الإعلامي أحمد سالم المجتمع المصري حوادث التحرش