الجمعة 20 مايو 2022 08:53 صـ
الأيام

    تقارير

    عمرو أديب يصفع مرتضى منصور بتصريح ناري بعد الـ3 مليون دولار: انت مالك؟

    مرتضى منصور وعمرو أديب
    مرتضى منصور وعمرو أديب

    شن الإعلامي عمرو أديب هجوم ناري على المستشار مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك، في تصريحات له خلال برنامجه التليفزيوني "الحكاية" المذاع عبر شاشة "إم بي سي مصر".

    وقام عمرو أديب بالرد على تصريحات رئيس الزمالك مرتضى منصور الأخيرة، أثناء المؤتمر الصحفي الذي عقده لتقديم المدير الفني الجديد للفريق فيريرا يوم السبت الماضي، بأن عمرو أديب يتقاضي راتب 3 مليون دولار في الشهر.

    حيث قال عمرو أديب في تصريحاته التليفزيونية: "في نكتة صغيرة عايز أقولهالكم.. محمد صلاح عايز مرتبه يزيد في ليفربول ويصل إلى 2 ونصف مليون دولار في الشهر، ومرتضى منصور قال من كام يوم إني باخد 3 مليون دولار في الشهر، يعني أنا لي الفخر إني مرتبي أعلى من محمد صلاح وكريستيانو رونالدو وميسى أحسن لاعيبة في العالم".

    تصريحات عمرو أديب للرد على مرتضى منصور

    وأضاف عمرو أديب في تصريحاته ردًا على حديث مرتضى منصور ساخرا: "أنا مستعد أقبض شهرين 3 مليون دولار ومطلعش تاني على التليفزيون، ويعني أنا أخد أعلى من مرتب محمد صلاح في ليفربول ليه بجيب أجوان أكتر منه.

    وتابع أديب: "وبعدين يا مرتضى أخد 2 أخد 3 انت مالك؟ أوزن كلامك الأول قبل ما تطلعه، انت مبقتش عارف ياعيني انت بتقوله ايه.. ربنا يرزق الناس كلها".

    مرتضى منصور عمرو أديب الزمالك