الثلاثاء 27 فبراير 2024 03:00 صـ
الأيام

    تقارير

    شاهد الكارثة لطلاب بيقلشوا على دكتورة بأحد الجامعات: انتي جاية من غيط البرسيم

    واتس اب
    واتس اب

    السوشيال ميديا تشتعل بعد تنمر طلاب على أحد أعضاء هيئة التدريس بأحد الجامعات المصرية

    ضجت مواقع التواصل الاجتماعي في مصر سواء فيس بوك أو تويتر، خلال الساعات القليلة الماضية من صباح اليوم الثلاثاء الموافق العاشر من شهر يناير الجاري لسنة 2023 بعد تنمر مجموعة من الطلاب على أحد أعضاء هيئة التدريس بأحد الجامعات المصرية.

    واشتعلت السوشيال ميديا في الساعات الماضية، بعد قيام مجموعة من الطلاب بأحد الجامعات المصرية، بالتنمر على دكتورة جامعية من خلال نشر محادثات على موقع التواصل الاجتماعي واتس آب.

    حيث قال مجموعة من هؤلاء الطلاب أصحاب واقعة التنمر على دكتورة جامعية في محادثة جماعية على واتس آب، "جدعان هو الشابتر التالت ده بتاع الدكتورة القصيرة التخينة شوية دى".

    صورة الشات الجماعي لواقعة التنمر على دكتورة جامعية

    شات جماعي

    وأضافوا في محادثتهم على واتس آب، "أيوه هى اللى كانت لابسة قميص أخضر كأنها جاية من غيط البرسيم دى"، "يا جدعان يا أدمن.. امسحوا بسرعه الدكتورة معانا على الجروب قبل ما تشوف الرسايل ونشيل المادة بسببكم".

    وردت الدكتورة التي تنمر عليها هؤلاء الطلبة وقالت: "يا ولاد الله يهديكم ضحكتونى.. ابنى وأنا نازلة بالطقم ده قالى الطلاب هيتريقوا عليكى وسبحان الله كلامه صح".

    وتابعت الدكتورة، "مالهم القصيرين يا ولاد؟ ده أنا عسل، وبعدين إيه تخينة دى هى الهدوم اللى بتنفش إنما أنا واخدة وزن مثالى، مش هشيل حد ولا حاجة يا حبايبى بالعكس، ضحكتونى وفكرتونى بكلام ولادى ربنا يحميكو".

    تنمر على دكتورة طلاب جامعة يتنمرون على دكتورة